Gemi adamları maaşı

Bloguma gelen aramalarda bir çoğu gemi adamları maaşları ile ilgili.

Nişanlım en son gittiği gemide aldığı maaş 3000 dolardı. Maaşlar kıdeme ve firmaya göre değişiyor. Mesela nişanlım gemiye gitmeden önce bir kaç firma ile görüşmüştü bir firma 2700 $ biri 2500 $ veriyordu. Bir de geminin tanker, kuru yük olması da durumu değiştiriyor anlayacağınız google da maaşlar ne kadardır diye aratmaya gerek yok. Çok para kazanmak istiyorsanız 4+1 gitmeyi tercih edin. 8 ayda 2 ay ikramiye alırsınız 10 ay maaşı eder. Ondan sonra da 2 ay dinlenme molası verir tekrar gidersiniz. Ayrıca gemiye çıktığınızda da paranızı biriktirin denizci sevgilisi olarak tavsiye ediyorum. Sonra o paralara çok ihtiyacınız olacak.

İnternette bulduğum sitelerde yazan maaşları sizlerle paylaşıyorum 2011 maaşları olsa bile aradaki sene farkı maaşlara çok extra getirir mi onu siz belirleyin artık :)

Allah kazancınızı bol etsin ne diyelim :)

Kaynak:gemiadamlarisinavi.com

Categories: Seferlerimiz | Tags: , , , | 92 Yorum

Yazı dolaşımı

92 thoughts on “Gemi adamları maaşı

  1. Hayatını riske atarak denizlerde çalışan kişilerin maaşları hakkında bu tarz yorumlar yapmak ve maaş cetvellerini bu şekilde ifşa etmek hoş değil. Ayrıca bu yayınladığınız cetveldeki maaşlar ITF standartlarıdır, ITF ile sözleşme yapan şirketler en az bu maaşı çalışanlarına vermeyi taahhüt eder. Türkiyede belli başlı firmalar dışında çoğu denizci bu maaşları alamaz.

    • Sayın ziyaretçi yorumlarımda ne gibi bir tarz gördünüz de eleştiriyorsunuz anlayamadım ?
      İfşa edilsin isteniyor ki bu şekilde arama geliyor. Hayatınızı riske atarak para kazanmak tamamen sizin isteğiniz üzere oluyor
      kimseye bu yüzden kızamazsınız sizi silah zoruyla götürmüyorlar mesleği seçen yine sizlersiniz.

      Saygılarımla…

      • erhan sengul

        29 yıl denizde çalışan bir emekçi olarak; denizde bir, sabır ne demek onu öğrendim… birde denizcinin sözlük anlamının, iyi veya kötü niyetli olarak ailesi tarafından sömürülen insana denmesi gerektiğini )))
        hanımefendi; nişanlınız ümit ederim eşiniz olmuştur…

      • Erhan Bey,

        Şu sözünüze kesinlikle katılıyorum. Aile maalesef ki sömürüyor. Bizzat yaşadım.
        Nişanlım ise 1 aya kadar eşim oluyor ziyaretiniz için çok teşekkür ederim sevgiyle kalın.

      • ali

        kim de okadar maas vermiyor diyorlar imkansız diyorlar

      • Denizcilik bölümü bitirmis kidemli olanlar iyi maas aliyorlar ancak olumsuz tek yani sigorta yok buda gelecekte sorun yapıyor

  2. Abdi Doğan

    Tablodaki belirtilen değerler tahmini rakamlarmı yoksa kesin olarak alınan maaş brütlerimi?

    • Tablodaki rakamlar net değillermiş brüt oluyormuş bende internet üzerinden bir sitede bulmuştum bu tabloyu maaşları öğrenebilmek için facebook üzerindeki grupları kullanabilirsiniz.

  3. yusuf_murtaz

    ne şimdi ben gidersem aylık ne kadar alırım birşeyden anlamam ama sıkıldım karada yapacak birşey kalmadı he gezmek hem çalışmak istiyorum aydınlatın beni net olun para ne kadar alırım gemıde yaparım bilgilendirin ufaktan tşk ederim şimdiden denizcinin sevgilisi :) cvp pls

    • Merhaba,

      Gemiler de herkesi farklı maaşlar almaktadır. Siz gemide ne olarak çalışacaksınız. Benim bahsettiğim gemiler yük gemileri. Yolcu gemileri değil öncelikle bunu netleştirmeniz lazım
      iyi günler

  4. merhaba bende nişanlıyım ve nişanlım denizci olmak istiyor öncelikle denizci kartı çıkartıcak ama firmalara güvenemiyoruz sonrasında iş kesinmi bilmiyoruz zor durumdayız lütfen yardımcı olur musun denizcinin sevgilisi teşekkürler

  5. barış

    bana güvenebileciğim firma ismi önerebilirmisin ? gemi cüzdanı çıkarmk istiyorum

    • Merhaba Barış,

      Gemi adamı cüzdanı için firma adı bilmiyorum maalesef ancak Fındıklı dan Karaköye kadar bir çok firma var. Onlarla irtibata geçebilirsin. Tabi bu İstanbul için geçerli :)

    • adem

      arkadaşım guveneceğınız fırma değılde fırmakara lıstesı var oraya bakın eğer gıtmeyı duşunduğunuz fırmanın ısmı o kara lıstede yoksa gıdın saygılar bu arada gemıcılıkten uzak durun arkadaşlar denızcılık artık zabıtler ıcın guzel

  6. nişanlınızı özlemiyor musunuz? bazen ayrılmayı düşündüğünüz ya da aklınızdan geçirdiğiniz oldu mu?

    • Nişanlım gemideyken tabiki çok özlüyordum. 8.5 ay boyunca hiç görmemiştim. Ayda iki kez uydu telefonundan arıyordu. O da iki dakika konuşabiliyorduk. Ancak ayrılmayı hiç düşünmedim çünkü ayrılmak için başlamadık bu ilişkiye iyi günde kötü günde dedik. Sizin de sevdiğiniz varsa lütfen ayrılmayı düşünmeyin. Beklemek inanın çok zor. Sizler gemide bir kaç kişiyi görürken burada sevgiliniz hergün birbirini seven çiftler görüp daha çok üzülüyor ve çevresinde bir çok kişiye sizi neden sevdiğine inandırmaya çalışıyor. Denizci sevgilisi olmak gerçekten çok zor. Rabbim her sevenin yardımcısı olsun

  7. deniz

    merhaba ben de bir denizci sevgilisiyim :) açıkcası ne kadar kazanırsa kazansın ben gitmemesinden yanayım. erkek arkadaşım 3500$ aldığını söyledi. 3. kaptan şuan. karada çalışmasından yanayım en azından yanımda olur. karada çalışırsa ne kadar alır bilginiz var mı? yani mutlaka farkediyordur ama az da olsa burda kalsın istiyorum. ileride evlenmeyi düşünüyoruz ama uzaklık benim için biraz problem. hayatı boyunca bu işi yapsın istemiyorum. cevabınızı okuyarak azcık rahatlamak istiyorum :)

    • Merhaba,
      Öncelikle ziyaretiniz için teşekkür ederim. Erkek arkadaşınız eğer ki kaptansa gemiyi çok bırakacağını düşünmüyorum. Genelde tüm denizciler süvari ya da çarkcıbaşı olana kadar denizi bırakmıyorlar. Sevgiliniz 3.kaptanmış daha yeni yeni kıdem almaya başlamış. Karada yine denizcilik yapacaksa ya sahil güvenlik ya da kıyı emniyetinde çalışırsa iyi bir maaşı olur 2.500 tl diye biliyorum şuanki maaşlarını. Ancak deniz liman işletmeleri vb. yerlerde çalışırsa biraz daha düşük oluyor ücreti. Ancak yine bu durumlarda şans ve torpile ihtiyacınız oluyor. Maalesef ki denizi bir çok kişi bırakmak istiyor. Bu nedenle karada iş arayışı çok oluyor ve herkes tanıdığını işe sokuyor. Nişanlım bir sene boyunca iş aradı. Şuan kurumsal bir firmada mesleğiyle hiç alakası olmayan bir iş yapıyor. Eğerki sevgiliniz bu durumları göze alacaksa sabırlıysa mutlaka selamete erecektir. Uzaklık maalesef ki tüm denizci eşlerinin en büyük problemi. Ama olumsuz bakmayın sevgiliniz evlenince 2.kaptan olursa siz de onunla birlikte gemide gidebilirsiniz. Bir çok arkadaşım eşiyle birlikte sefere çıkıyor :)

      • deniz

        tesekkurler cevap için.biz daha 2 aydır beraberiz yeni gitti sayılır ilk defa birini bekleyeceğim. şimdilik denizde olcak bir süre. hergün mailleşiyoruz. bir iki kere de aradı. zor oluyor ama çok şükür haber alabiliyorum. bana 3. kaptanlar da eşlerini götürebiliyor demişti yani ilerde gelir misin demişti ama ben pek düşünmüyorum açıkcası. yükselmeye çalışıyor ama ben daha çok burda kalmasını istiyorum. biraz araştırırız olmadı ilerde. eğer bulursa burda bir iş, gitmesine gerek kalmaz. inşallah da öyle olur :)

      • Çok şanslısınız bizim mailleşme durumumuz bile olmadı. 3.kaptanlarda götürebiliyor eşlerini ama her zaman daha üstte olması daha iyi olur çünkü her limanda eşinle birlikte indirmezler seni ve eğer ki 2.kaptan kendi eşini getirecekse senin şansın bir kat daha azalıyor. Neden düşünmüyorsun çok keyifli oluyormuş arkadaşlarımın anlattığı kadarıyla. Herşey gönlünüzce olsun :)

  8. Ahmet

    benim yaşım 21 gemiyle şu ana kadar hiçbir ilgim olmadı bazı forumlarda edindiğim bilgiler uzerine gemide çalışmak mantıklı geldi bu zamana kadar karada yaşadık birazda denizde yaşamak lazım özlemek,özlenilmek lazım sürekli aynı şeyler aynı ınsanlar sıkıldım artık o yuzden karar verdim gemide çalışmaya , oncelikle şunu sormak istiyorum gemi ile ilgili hiçbir vasıfa sahip değilim yapabileceğim bir iş olurmu yada ne tur işler yapabilirm gemilerde cevaplarsanız sevinirim teşekkurler..

    • Merhaba,

      Denizcilik ile alakalı herhangi bir bölümde okumadıysanız gemide kamorot ya da aşçı olabilirsiniz tabi bunlar içinde gerekli belgeler var ama denizi bir kurtuluş olarak düşünmeyin. Deniz tehlikelidir.

  9. mesut

    selam abilerim bn 20 yasındayımm suan ıkı yıllık üniversite bıtırıyorummm suan gemi adamı olmak istyorummm tavsiye edermısınızzz

  10. Furkan

    Gemi adamı cüzdanına sahip biri tam olarak gemide ne iş yapabilir ?

  11. tahsin

    merhaba lar bende bir gemiciyim fakat firmalara güvenemiyorum bana tavsiye edebileceğiniz bir gemifirması varmı acaba

    • Merhaba Tahsin,
      Bu konu hakkinda maalesef bir cok denizcimiz muzdarip ancak firma konusunda yardimci olamayacgim benim bildigim firmalar geden lines ekol chemm fleet yasa bunlar buyuk firmalar sıkıntı cekmezsin

      • Uğur

        2gün önce iş başvurusunda bulundum internetten matafora denizcilik diye bi şirket aradı gemi adamı cüzdanım varmı diye sordu yok dedim 1700tl’ye 36gün eğitim ve cüzdan vereceklerini söyledi denizlide oturuyorum başvuru için istanbula çağırdılar dolandırıcılık mı değilmi bilmiyorum bilgisi olan varsa yazarsa sevinirim.teşekkürler

      • merhaba, size neden gemi cuzdaniniz varmi diye sordular basvurunuzu neye istinaden yaptiniz dolandirici olabilirler

      • Uğur

        Gemi cüzdanımı sorduklarında yok dedim ardından bana 1700TL’ye alabileceğimi 36gün kurs sonunda 1200dolar ve 2000dolar arası iş bulacaklarını istediğim şirkette veya yurtiçi yurtdışı bulabileceklerini söylediler.Gereken belgeleri mesajla gönderdiler. Benim düşüncem bu şirket istanbulda ve koskoca istanbulda biçok işsiz var neden onlardan birini değilde beni aradılar iş çok makul ama sonunda 1700TL ödüyoruz bana hangi işleri yapacağımı vs şeyleri söylemediler benimde zaten aklıma gelmedi sormak.

      • Firmaların is buluruz durumlarina inanmayin sixin numaranizi databaselerinden bulup sizin gibi bircok kisiyo aramislardir insanlara yüksek maaşli is bulma vaadiyle kurslarına kayit ettiriyorlar

      • Uğur

        Yok zaten iş ilanlarına bakıyordum bu işi gördüm şansımı denemek için başvurdum onlarda aradılar numaram falan yazıyodu nerden aradıklarını falan söylediler numaramı nerden bulduklarını söylediler o yönden sorun yok tek sorun iş başvurusunda 17 45yaş arası ve gemici cüzdanı olanlar terchimizdir yazıyodu ama telefondaki bayan o konuda bişey demedi 36gün sonunda cüzdanı alabilceğimi söyledi bide aklımda başka bi soru daha var sonuçta ben bi gemide işe başlarsam denizde olucam denizdeyken paramı nasıl alıcam paramı verip vermiyeceklerini nerden bilicem denizin ortasında işi bırakıp gidemiceğim için bu konuda güvenilir olmaları gerek.Zaten benim denizliden istanbula gitmem 36gün orda kalmam çok masraflı olucak ayrıca şöyle bişey daha söylediler istanbulda kalacak bi yerim yoksa 10TL ile 15TL arası günlük pansiyon ayarlıyabileceklerini söylediler? Denizlide bile en kötü pansiyon 60TL bana sundukları imkanlar makul görünüyor ama aklımda bu sorular var

      • ilk kez böyle bir sey duydum istanbuldaki kurslar izmirdede var gemi adami olmak icin basvuruyorsun onlar seni kursa gel, diye aramiyor ayrıca gemideyken maasin hesaba yatiyor anne baba yada esine kartini birakirsin onlar kontrol eder. Eger yatmyorsa sen aradiginda sana soylerler yada gemide internet varsa online hesabina bakabilirsin.

      • Merhaba,
        Bayan Kaptan bir arkadaşıma sordum daha doğru bir cevap verebilmek içinm bana yazdığı yazıyı aynen yazıyorum

        Zuhal merhaba. Bu tarz firmalara ve bu işi yapanlara simsar diyorlar ve ne yazık ki hala piyasada var olmaya çalışıyorlar. Bildiğiniz üzere hiçbir firma gemiadamı cüzdanını tek başına vermiyor yalnızca gerekli STCW sertifikalarını ve yeterliliği aldıktan sonra bu belgeler ile birlikte ikamet edilen il liman başkanlığına başvuru yapılıyor. Kurslardan kasıt ise bu 8 temel sertifikayı veren kurslardır ve tamamen para kazanma amacı güttükleri için biraz da kandırma amacıyla “İş garantili kurs” sloganını ortaya atıyor. Siz de artık denizci eşlerinizden ve arkadaşlarınızdan bildiğiniz üzere kimse deneyimsiz bir gemiciyi/yağcıyı/kamarotu/aşçıyı şirketinde çalıştırmak istemiyor. En azından doğru düzgün firmalarda çalışmak çok daha zor. Senden ricam bu tarz simsarcılık yapan firmalara itibar etmemeleri ve sertifika, yeterlilik alma ve iş bulma konusunda kendilerinin araştırmaya girerek kimseye inanmamalarını iletmendir. Ve kısaca Deniz’de hiçbirşeyin garantisi yokken işin nasıl garantisi olabilir ben anlamıyorum.. Selametler.

  12. Harun

    Ya kardeşim bak işine.hergün hava.olmasa bı
    Ile siviller adamı yatırmaz.sana söyliyeyim yarı açık cezaevi.sosyal aktiviten hiç yok.sadece limanlarda oda sabah 8de işbaşı yapmak zorundasınız.hayat senin hayatın ama hayatını berbat etmemen için yazdım sana.hayat senin istediğini seçebilirsiniz

    • Sanırım, deniz mağdurlarından birisiniz :) Bu mesleği çok severek de yapanlar var :)

      • adem

        hanımefendı arkadaşbıraz agresıf soyledı ama ben şu an hındıstandan yazıyorum geldığımız lıman pıslık ıcınde dışarısı desen aynı pıslık ıcınde benım gorevım usta gemıcı yaşım 50 başka ışım yok ama şu kadar soylıyım artık denızcılık zabıtler ıcın guzeloda maaşı yuksek olduğundan guzel şoyle soylıyım benım maaşım 2100tl + sgk 6 aylık konratla geldım 6 ay sonunda 1 maaş ıkramıye alıcam yanı toplamda 7ay calışmış olucam ve eve donucem tekrar gemıye gıdışım en az 3 ay sonra maaş almadan 3 ay beklıcem cunkı beklemek zorundayım şımdı sız yapın hesabı benım maaşım kac para.

  13. astoramı hastoramı bi iş ilanı sitesinde gemicilkle ilgili bi firmaya başvurdum blmem kursmu bilmem şirketmi ardılar aynı 1200 1700 dolar arası yurt dışı yurt içi ise 1500 2000 tl arası dediler de bi türlü güvenemedim hadi aldım denizcilik belgesini pat die ortada kalırsam ne yapıam ben

  14. YUSUF

    merhaba
    ben 2 yıllık makine mezunuyum ve gemi de çalışmak istiyorum ingilizce sertifikam da var ama gemi ile alakalı hiç bi tecrübem yok ben orda ne iş yapacağım , tahmini ne kadar maaş alacağım, iş bulma olasılığım ne, güvenilir firmalar hangisi? aklımda hep deli sorular var bana yardımcı olursanız sevinirim.

    • s.a ben ilk okul mevzunuyum gemilerde çalışmak istiyorumda neler yapmam lazm ve nasıl iş bulurum yardımcı olursanız sewinirim kolay gelsin ….

  15. orhan

    ben matafor denizciliğe baş vurdum bana 1200 tl ye gemi adamı cüzdanını devlet tarafından çıkaracaklarını ve 2 haftalık kursa sokacaklarını sölediler tabi garson olarak çalışacağımıda yolcu gemilerinde garsonluk yapacam öle dediler ve maaşımda 1200 ile 2000 dolar arası dediler bu konu hakkında ne diyosunuz hanfendi……

  16. onur

    merhaba ben denizcilik lisesine gitmek istiyorum ama bazı kişiler beni korkutuyor hayatın olmaz falan diyorlar bende bu konuda biraz bilgi edinmek istiyorum kaptanlık okuduktan sonra sahil güvenlik gibi bir yerde çalışabilir miyim lütfen yardımcı olun

    • Merhaba,
      Denizcilerin hayatı tabi ki oluyor ancak uzun zaman seferlerde oluyorsunuz ailenizi sevdiklerinizi bırakıp gidiyorsunuz bu nedenle demişlerdir.
      Sahil güvenlikte çalışabilirsiniz ancak sahil güvenlik genelde askerliğini bahriyeli yapmış kişileri sınava sokup işe alıyor birçok arkadaşım o şekilde girdi ticari gemilerde çalışıp da devlet kadrosuna girmek çok uzun ve zor iş. Benim eşim de denizciydi ancak karada denizcilik adına iş bulamadı. bu nedenle şuan bir firmada kendiyle alakası olmayan bir işi yapıyor bilginize.

  17. cenk

    gemi de kaptan olmak için üniversitede hangi bölümü yazmak gerekiyor süreç nasıl işliyor?

  18. onur

    meraba ben kaptan olmak istiyorum 14 yaşındayım ama tam olarak ne görev yapacağımı bilmiyorum yardım ederseniz sevinirim

  19. ben gemi leri çok seviyorum nasıl garson olarka gire bilirim yardımcı olursanız

    • Merhaba, Garson olarak nasıl gidilir bir bilgi sahibi değilim. Ancak seyahat gemilerinde garson olmak için mutlaka 1 dil bilmeniz gerekiyor ve tecrübesiz olanları maalesef ki işe almıyorlar özellikle bu ara denizcilik sektöründe iş bulmak çok zor bir duruma geldi her firma tecrübe istiyor.

  20. metin

    hepsi yalan iyice araştırmadan çıkmayın
    hemen hemen hepsi üçkağıtçı dikkatli olun

    • Simsar firmalar hakkında detaylı bilgi verdik ancak yine de İTÜ öğretim görevlisi Tuğsan Hocam da bu konu hakkında bir yazı yazacak kendisinden yazıyı aldığımda paylaşacağım. Lütfen bu tarz sizi gemiye garanti iş olarak gönderiyoruz denilen firmalara itibar etmeyiniz.

  21. selamm MATAFORA DENİZCİLİK ( istanbul )iş ilanı bırakmişdim aradılar fakat eğitimlerimiz var kart çıkarmak gerekmiş 36 ay boyunca vee 1.000 1.200 EURO gibi ücret talep ediyorlar ne kadar mantıklı turizm üniverstesini bitirdim istediğim mesleklerden birisiydi denizcilik ama 36 ay eğitim kart çıkarmak ve büyük bir para istemeleri korkuttu beni… yardımci olurmusunuz ?

    • Merhaba,

      Bu tarz firmalar size sadece sertifikaları verir. Örneğin bilgisayar kursuna gidiyorsunuz kurs bitimi size sertifika veriyorlar ancak o sertifika deneyiminiz olmadığı için hiçbir firmada geçerli olmuyor hiçbir bilgisayar sertifikası veren yer size bilgisayar uzmanı sıfatını vermiyor sadece pratikde öğreniyorsunuz bu firmalarda aynı şeyi yapıyor pratikde bilgiler verip sertifikaları alıyorsunuz sonra bu sertifkalarla liman başkanlığından gemi adamı cüzdanı alıyorsunuz ancak sizi işe alacak firma gemi adamı cüzdanınıza değil iş tecrübenize bakıyor. Eğer ki tecrübeniz yoksa iş bulma olanağınız sıfıra iniyor.

  22. onur

    daha önce attıgım soruları cevaplar mısınız

  23. sedat

    selam ben şuan ankarada askerlik yapıyorum. askerliğimin bitmesine 5 ay kaldı. askerden önce bir evlilik geçirdim fakat evliliğim bitti. evlilik beni bi çok masrafa soktu bununla birlikte bi takım kredi borçlarımda kaldı. şimdi arkamda beni bekleyen biride yok. zaten askerlikte yalnızlığa alışıyorsunuz. yani söylemek istediğim uzun süreler denizde kalmak beni üzmez. 26 yaşındayım turizm otelcilik 2. sınıfından terkim istanbulda gümrük komisyonculuğu işiyle uğraşıyorum işimi seviyorum ve başarılıyım aylık ortalama 2000tl kazanıyorum. fakat pek fazla birikim yapamıyorum. daha fazla kazanmak istiyorum ve hazır başımız bağlı değilken kesin kararlı bi şekilde gemide çalışmayı istiyorum. çünkü bahsedilen rakamlar en alt 1700usd ile başlıyor bu benim maaşımın 2 katına tekabül ediyor ve buda şuan benim için geçerli bi sebep ve tabi ilerleyen zamanlarda bu miktarın yükselme ihtimalide büyük. sizce böle düşünmem doğru mu? gemi cüzdanı aldıktan sonra hayal kırıklığına uğrar mıyım? bahsedilen miktarda maaşlı iş bulmakta sorun yaşar mıyım? kaptanlıkla ilgili üniversite bölümlerine başlamak için çok geç kalmış mıyım? ve gemi işinde çalışırken kaptanlıkla ilgili gerekli öğrenim belgelerine sahip olma şansım var mı? beni bu konularda bilgilendirebilirseniz çok minnettar kalırım. teşekkürler…

  24. Acaba guvenilir denizcilik sirketleri hangileri bilen varmi

  25. MURO

    elektronik önlisans mezunuyum gemici olabiliri miyim ne iş yaparım … TEKNİK BÖLÜME GİDEBİLİR MİYİYM

  26. zabit

    Ne söz edilen maaşların nede yaşam biçiminin olaylarla alakası yok.Demişsinizki sevgilileri görüyorum zoruma gidiyo peki 6 yada 8 ay boyunca aynı ortamdaki 16 yada 18 kişinin yüzünü grmek başka biri olmaması aynı ortam ve muhabbetler yada aynı gazeteyi 45 50 defa okumak nasıl bi duygudur.Silah zoruyla çıkmadınız diyosunda evvde 2 ay oturup maddi sıkıntı başlayıncada boşanmaya kadar giden kavgalar.Siz yatağa kendini bağlayarak uyuyan insanların işini gemi battığında boş mezara dua edilecek olan insanların mesleğini küçümseyemez normal masa başı işle karşılaştıramazsınız.Sizin için sizlerden vazz geçerek çocuğumuzun büyüdüğünü görmeden onun geleceği ve evimize döndüğümüzde sıcak bi karşılama için yapıyoruz bu mesleği.Bu arada kaptana o maaşlar.Gemici 1000 liraan başlar 1500 kadar gider

    • Öncelikle Merhaba,
      Bu mesleği tercih eden kişilerin çoğu maddi getirisinden dolayı tercih etmiştir. Denizcilik zor bir meslek ancak bunu tercih edenlerde tamamen şahıslardır. Daha iyi yaşam standartları adı altında çıktığınız seferleriniz hiç de daha iyi bir yaşam şartı getirmiyor. Yine bu kavgaların çıkmasındaki tek sebep parayı çok kazandığınızı bilen parayı seven kişilerle evlenmenizdir. Çok denizci eşi tanıdığım var son model lüks yaşıyorlar villalarda plazalarda evleri var ama kocaları nerde geri gelmesi bile garanti olmayan dediğiniz gibi gemi batsa mezarı bile olmayacak bir mesleği yapmakla uğraşıyorlar. Ne için eşleri süslerinden püslerinden mahrum kalmasın diye. Ben şahsım adına söylüyorum diğer kişilerin düşünceleri kendine ben eşimi yanımda isterim çocuklarımın onu görmesini isterim para her türlü kazanılır limon satar yine kazanırsın benim eşim 3000 $ maaş alıyorken 3. kaptanken mesleğini ailesiyle olmak için bıraktı şuan 1800 TL maaş alıyor ve ev geçindiriyor hiç pişman değilim aksine çok mutluyum. Bende çalışarak ona destek oluyorum. Uzaklara gidip getirdiği o parayı yiyemezdim haksızlık olurdu o kadar zorluklarla kazanacak ben har vurup harman savuramazdım. Biz bunu tercih ettik. Siz çocuklarınızın büyüdüğünü görmeden hayatınıza devam edebilirsiniz bu kişinin kendi sorunudur. Ancak kaybolan yılları gemideki ne zorluklar getirebilir nede o çok kazanılan para. İyi günler dilerim.

  27. orhan1957

    gemi adamı cüzdanı ne işe yarar peki pasaport yerne gçyomu yurtdşında çalşblme imkanmz varmı ?

  28. orhan1957

    teşkkrler smdden :)

  29. ergin

    yb bayrak gemide kamarot maaşları ortalama nedir

  30. Meraba bende denizci olmak istiyorum bi kaç güne liseye başlıcam denizcilik lisesine ve gemici olmak istiyorum kaptan veya güvertede çalışmak istiyorum acaba önü açıkmı bu meslegin

  31. ali

    aşkın denizcilik te 3000 tl ile gemi adamı na işe başlayabilirsin dediler bir önerisi olan varmı

  32. Merhaba Gemiye gitmek istiyorum ama belge almak lazımmış ne kadar bir sürede alınır gemi adamı belgesi stwc di galiba .. Gazi ünv. Otomotiv Teknolojisi okudum yeni bi kanunla ne olursa olsun yağcı olarak başlanıyormuş bu doğru mu ? Önceden lise yağcı üniversite zabit di ? birde uluslar arası ve türk gemilerinde maaş fiyatları nedir ? Yükselme imkanı var mı ? Gitmeye değer mi ?

  33. muhammet

    merhabalar ben bugun piri reis denizcilik ie gorustum anlattıları cok makul geldı bana bırde sıze sormak ıstedım gemı adamı cuzdanı ıcın 1600tl ıstedıler 22 gun kurstan sonra 2-3 gun ıse baslatıyoruz dedıler karar veremedım sıze sormak ıstedım lutfen yardımcı olur musunuz yada bana onere bılecegınız bır sırket varmı ben daha ılk kez bu ıse baslıycam anlattıkları cok ıyı maas dolar uzerınde alıyosun 1ay ıle 10 gun arası seferlerımız falan dedıler ılk olarak guvertede baslatıyoruz dedıler lutfen cevap beklıyorum

  34. hilmi

    yağcı maaşı nedir *

  35. ozan

    arkadaşlar merhaba;
    ben titanik denizcilik ile görüştüm ve bana dediler ki yurt dışı gemilerde 2100 ile 3000 dolar maaş 6 ayda bi ikramiye ve zam vs. birsürü şey saydılar 1800 TL ye 36 gün kurs sonunda 2 gün içinde gemiye çıkarıcaz dediler. kendilerine ait 3 tane de gemileri varmış. kursa gitmeden önce de sözleşme yani işe başlama sözleşmesi imzalıyo ve titanik denizciliğin kadrolu personeli oluyomuşuz. bu konu ve bu şirket hakkında bana bildiklerini paylaşırsanız çok memnun olurum

  36. Gürkan

    Selamlar
    Herkes bir şeyler anlatıyor kimi iyi gemilerde çalışır kimi kötü kimi iyi firmada çalışır kimi kötü bu insanın şansıyla alakalı birşey bence. Siz nişanlınızı bekliyorsunuz sabırlısınız sevginizden… Ben iyi bir firmada çalışıyorum eşim ve 21 aylık bebeğim var eşim izmirde ben istanbuldayım fazla uzak seferim yok en fazla 3 gün 2200 tl maaş alıyorum ro-ro firması 15 ayır bu işi yapıyorum yağcı olarak kumanyadan tutun deterjanına kadar her şey var ayrıca gym merkezi var bilmiyorum belki ben şanslıyım ama bildiğim birşey var birbirine karşı güven ve sevgi herşeyin üstesinden gelebilir… Birde insan işini severek yapmalı bazen makine dairesinden kömür karası çıksanız bile :)

  37. Gürkan

    Bu arada personel 4-1 zabitan 3-1 kontrat fevkalade bence :)

  38. merhaba ıyı gunler ben endustrı meslek lısesı elektrık bolumu mezunuyum yasım 28 dısardan ogrendıgıme gore guvertecı olarak daha çok iş bulunuyormus 1 sene ıla 8 aylık seferlere gıtsem ne kadar maas alırım bır de sataer olarak kac para mas alırım yardımcı olursanız sevıırım kendıme yenı bır baslangıc yapmak ıstıyorum hat yapmak ıstemyıroum

  39. nam nam

    hm… benim tanidgm bi denizci var etrafndakiler pek fazla övüyolar. 1.kaptan yani süvari diolar. uzak sefrlere gdiyolar. ne kadar kazaniyordur?? birde bu kisi kılavuz kaptan olunca ne kadar kazanir?

    • baskasinin kazancini neden merak ettiniz :) suvariler 15 bin tl civarinda aylik maas aliyorlar klavuz kaptan olunca ne aliyorlar bilmiyorum klavuz kaptan tanıdığım yok iyi günler

  40. halil

    Merhaba
    Matafora denizcilikden aradilar ve gemi adami belgesi alarak gemilerde çalışmaya başlıyacağımı söylediler. 2 hafta sürecek egıtim bedeli 1500 tl dediler. Başlangıc ması ise 2000 dolarmış. Bu sirkete güvenilebilir mi?

Bir Cevap Yazın

WordPress.com Blogu. The Adventure Journal Theme.

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

